onsdag den 25. maj 2011

Katolik i klassen. Jeg tror ikke på gud.

Ja, i dag havde vores klasselærer taget sin ven, Bjarne, med.
Han er katolik, og han holdte lige to timers foredrag omkring
selve troen, sin personlige holdning, og til sidst fik vi lov til at
stille anonyme og uanonyme spørgsmål. Det var spændende
at høre, jeg har altid troet at katolikker bare var sådan nogle
der var imod abort, prævention, homoseksuelle, og den slags.
Det er nogle af dem jo også. Men ham her var ikke. Jo, han
var imod abort, hvilket klassen ikke var helt glade for. Så vi
startede en ret voldsom diskussion, hvilket ikke plejer at ligne
os. Jeg tror ikke på gud, så hans historier om Jesus og hele
showet der, gav ingen mening for mig. Jeg kom faktisk til at
grine, da han forklarede det der med, at Jesus kunne gå på
vandet. Synes bare det hele lyder så latterligt, og langt væk.
Det kan da godt være, at der har levet et godt menneske ved
navn Jesus, men så stopper historien vidst også der, tak.
Det var egentligt fedt nok at høre om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar