fredag den 24. juni 2011

Alt for mange tårer, men med god grund.

I dag var det sidste skoledag, dagen hvor alle de små børn er lykkelige. Men syvende, ottende og niende plejer aldrig at være specielt glade. I år var det rigtig slemt. En masse fra ottende klasse skal på efterskole, lige efter sommerferien, så dem skulle vi sige farvel til først. Senere blev vi samlet nede i den store sal, hvor niende klasse fik deres afgangsbevis og en lang tale hver. Og bagefter, var der dømt krammerunde, alle krammede alle, også selvom man ikke var bedstevenner. Alle græd, sådan virkelig. Både pigerne og drengene. Det var også skide sørgeligt. Det er så forfærdeligt, at alle de børn nu ikke er der længere. Men vi aftalte stadig at ses, alle sammen. Jeg havde ikke regnet med at tude, vel. Så jeg havde taget en masse mascara på, resterne hænger stadig under øjnene. Kommer især til at savne Nanna! Hun var også grædefærdig, det var helt forfærdeligt. Jeg glæder mig ikke til, at det er min tur. Overhovede. Vil blive på skolen for evigt og altid. Det ville jeg ønske, at man kunne. Elsker jer alle, lovely Freinetskole børn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar