mandag den 27. juni 2011

Historien bag det

Det var Karla, som introducerede mig for denne fantastiske drik, på Riccos i Valby! 
Det  var snevejr udenfor, og stemningen var til at drikke noget varmt. Jeg ville selvfølgelig
have te eller kaffe, men Karla fik mig overtalt til, at købe denne her overdyre 'chai'. Jeg
tænkte, at jeg lige så godt kunne prøve det. Så jeg bestilte en chai, uden flødeskum. 
Da jeg fik den i hånden, duftede jeg med det samme til den. Duften af jul og gode tanker,
var helt fantastisk. Bare der vidste jeg, at jeg aldrig ville bestille hverken te eller kafe
længere (det gør jeg dog). Karlas øjne hvilede på mig, da jeg forsigtigt smagte. Og dér
vidste jeg slet ikke, hvad jeg skulle sige. Jeg smilte bare, og sagde det smagte godt. 
Siden den dag, har jeg altid haft chai i skabet. Selvfølgelig det samme chai, som man
køber på Riccos. Her i aftes lavede jeg mig en kop. Selvom det nok er det man kan
kalde 'for varmt til vejret'. Men jeg havde bare sådan lyst!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar